شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۹:۰۱ ب.ظ

درباره سايت

مرحله سوم

راه حل‌های جدید و نو در زمینه‌ی رفع معضلات اجتماعی مانند فقر، طلاق، محرومیت و ... را در مرحله سوم دنبال کنید.

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

۰

تلاش ناکام جریان توسعه‌گرا برای حذف سند تحول بنیادین آموزش و پروش از برنامه ششم به منظور تسهیل اجرای سند 2030

 اخبار الگوی پیشرفت اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

روز دوشنبه 13 دی‌ماه 1395 جریان توسعه‌گرا تلاش کرد تا زحمات چندین ساله نیروهای انقلاب را به یک‌باره نابود سازد؛ این جریان در تلاش بود تا ماده مربوط به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه ششم را به کلی حذف کند، اما به موفقیت دست پیدا نکرد. متن کامل این تلاش مفتضحانه را در ادامه خوانده و صوت آن را از اینجا دریافت کنید.

خانم فاطمه حسینی: بسم الله الرحمن الرحیم ضمن عرض خسته نباشید به تمام همکاران ارجمند. جناب آقای دکتر لاریجانی! با توجه به اهمیت موضوع آموزش و پرورش در کشور و اینکه نظام آموزش و پرورش از مهم‌ترین ارکان نظام ما هست و نیروی انسانی ما - که سرمایه‌های کشور هستند - برای سالیانِ سالِ آینده‌ی کشور در این نظام پرورش پیدا می‌کنند خواهش می‌کنم همکاران گرامی نسبت به اینکه این ماده با حساسیت و عنایت بیشتری تنظیم شوند عنایت داشته باشند. نظر حذف ما از این جهت است که در نهایت با نظر آقای دکتر لاریجانی این ماده به کمیسیون بازگردد و با نظرات تخصصی همکاران در کمیسیون تلفیق اصلاح شود و نه در صحن علنی.

دکتر لاریجانی: خُب اگر حذف شود که به کمیسیون نمی‌رود دیگر.

خانم فاطمه حسینی: آقای دکت ... آنچه که مهم هست این است که ما در نظام آموزش و پرورش خودمان سه رکن داریم؛ یکی از ارکان معلم است که [در این ماده] برای معیشتِ معلمین - که نیروی اصلی نظام آموزشیِ کشور ما هستند - بحثی مطرح نشده است. آنچه در خصوص معلمین مطلوب است در بحث پرورش معلم و نیروی انسانی مناسب ....

دکتر لاریجانی: یعنی شما پیشنهاد حذف کل ماده را می‌دهید؟

خانم فاطمه حسینی: بله آقای دکتر.

دکتر لاریجانی: بسیار خُب.

 خانم فاطمه حسینی: همکاران گرامی! همچنین در حوزه محصلین نیز روش‌های تربیتی نوین و پرورش نوین در دنیا مطرح است و ما هنوز بر اساس روش‌های بسیار قدیمی پیش می‌رویم که در اینصورت هم سرمایه‌های کشور به‌صورت مطلوب به بهره‌برداری نمی‌رسد و هم به اهداف نظام خودمان نزدیک نمی‌شویم.

رکن سوم نیز زیرساخت‌های کشورمان است. آقای دکتر! در این ماده هیچ مطلبی راجع به زیرساخت‌های آموزش و پرورش - که نوسازی و توسعه مدارس است - وجود ندارد. در خصوص تدوین کتاب‌های درسی، در خصوص روش‌های تربیتی، وضعیت معیشت معلمان و تربیت و پرورش معلمان نیز همین‌طور است.

از سوی دیگر شکل ماده به نحوی تنظیم شده است که وظایف دستگاه را به صورت مشروح آورده است و نه برنامه‌ای که بتوان به آن برنامه‌ی توسعه‌ی کشور در حوزه آموزش و پرورش گفت. با توجه به اهمیت موضوع [آموزش و پرورش] در نظام از تمام همکاران عزیز خواهشمند هستم به جهت بررسی دقیق این موضوع، نسبت به این ماده و حذف آن توجه کنند.

دکتر لاریجانی: خیلی ممنون. 221 نفر حضور دارند و پیشنهاد خانم حسینی - البته الآن هم موقع این پیشنهاد نبود و بنده خواهش کردم که پیشنهاد خود را پس بگیرند ولی پس نگرفتند - حذف ماده 79 هست. دولت و کمیسیون مخالف؟ دوستان نظر خود را اعلام کنند. دولت و کمیسیون مخالف؟ پایان رأی‌گیری. این هم وضع رأیش! اجازه دهید دیگر از این موضوع عبور کنیم.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی